lördag 16 oktober 2010

57 channels but there's nothin' on...


Jag skulle få ta över kontraktet gällande TV från VIASAT. Marie stängde av abonnemanget när hon fick lägenheten i Salem. Jag hade inga problem med det, men ville ju liksom flytta över betalningsansvaret och så på mig. Jag ringde, glad i hågen och sådär klämkäck som jag kan vara. De svarade så lika artigt att någon kommer att ringa upp, kanske dagen därpå men säkert innan helgen. Det här var en tisdag. Dagarna gick och när fredagen kom ringde jag upp igen för att göra den muntliga överenskommelsen. De lovade att de skulle göra vad de kunde för att snabba på det där samtalet. Så gick helgen, det blev måndag... jag ringde igen, lite grinigare nu eftersom mina barn vill se på TV när de är hos mig. Jag skulle ju också vilja se på TV när jag inte hänger på PRATABAS eller på FACEBOOK.
Det verkar ju mer och mer som om de inte vill ha kunder.
I skrivande stund är det lördag och det har alltså gått fjorton dagar utan TV. I början av veckan frågade jag om de inte är skyldiga att leverera markutbud... nu vet 1:an, 2:an och 4:an... men fick inte något svar.

På måndag blir det lägenhetsvisning och jag hoppas innerligt att jag får den lägenheten. jag tänker inte jobba mer på att få VIASAT i alla fall. Usel service! Synd, för jag har verkligen varit nöjd med deras utbud och deras sätt att sköta vårt abonnemang tidigare.

PS...
dagens titel kommer från en Springsteenlåt
Bruce Springsteen & The E Street Band – 57 Channels (And Nothin' On)

2 kommentarer:

Hasse sa...

Viasat: - Välkommen till Viasat, vad kan jag hjälpa till med?
Björne: - Tjeeenare! En annan går i tankar om å tira på dumburken.
Viasat: - ???
Björne: - Jo förstår tant, å nu vill en annan att tant kirrar en chucker deal, annars e're kokta fläsket stekt när knoddsen ska kvarta över.
Viasat: - ??!
Björne: Man pyntar ju gärna en å annan blåklocka extra för å få en burk som e spantad för rågång vet tant.
Viasat: -?!?!??!
Björne: Aaa, så nu undrar en annan va' ni har för humbla dealar så man slipper å läsa gallhojtet för knoddsen när dom ska kinesa...
Viasat: *Klick*

Linus Eriksson sa...

Sjukt tråkigt att ditt ärende har hanterats felaktigt eller långsamt!
Om du vill så får du gärna maila mig så ska jag se till att någon verkligen kontaktar dig och ser till att abonnemanget blir överfört till dig så fort som möjligt.

Mvh Linus Eriksson
Viasat
Linus@viasat.se