söndag 10 oktober 2010

Första repet för i är...

Med gubbarna i Wyngz. Det ska ju till att bli en såndär REUNIONFEST igen och naturligtvis ska Ken vara med och spela med sitt band. De har ingen basist så jag är den ständige vikarien. Förra gången var det ett BEATLES-tema på festen och vi hade repat in massor av låtar. Det lät bra och vi gjorde ett hyggligt jobb. Men jäklar vad vi repade.
Jag kan ju förstå på ett sätt, om man har musiken som hobby. Dessutom om man har vuxna barn, inga andra intressen eller sånt som kräver uppmärksamhet. Då är det genast helt okej att repa varenda söndag. Fast för mig så är det ju lite annorlunda. Ska jag tycka att det är okej med rep alla söndagar fram till i december vill jag nog ha betalt för det. Dessutom är bandet så väl förberett att det GÅR att repa hemifrån, det har skickats spotify-länkar och mp3-filer... We're cool!

Festen den här gången ska ha ett annat tema, man har valt 70-tal. Låt oss fundera lite... vad som är typiskt för det årtiondet för mig behöver ju inte betyda att det är samma för dig. Jag tänker disco, funk och pop. Lite sådär Bootsy Collins, Rick James och Marcus Miller.
För någon annan är det nog hårdrocken som kommer upp, med Led Zeppelin, Black Sabbath och Deep Purple. Bandet jag ska repa med idag tänker i samma banor som förra gången med beatles. Inget fel idet, alls... men kanske lite fantasifattigt?

Äh... nu kaffe!


Inga kommentarer: