lördag 2 oktober 2010

Söndag i sängen?

Har haft barnen i helgen. Eller... jag har haft Billy liksom till och från hela veckan. Han gillar att vara med mig för att det är här han har sitt XBOX, sin egna säng och sin farsa. De andra sov över från igår till idag.

Marie var ute och drack vin, vilket jag unnar henne. Kanske borde jag räkna hur mycket jag faktiskt träffar barnen i händelse av konflikt med underhåll, fast det är viktigare för mig att de mår bra och har kul här i livet. Dessutom tycker jag om att göra dagarna med farsan till lite av ett äventyr. Jag anstränger mig för att de ska få roligare mat, hitta på roligare saker och så när de är med mig. Inte för att tävla med Marie... utan för att de ska känna att det är lite speciellt att komma hit.

I musiklivet har det blivit så att jag visst har råkat tacka ja till att kompa WYNGS igen. Det ska bli fest på Folkets Hus och den här gången är det 70-tema. FUNK, mannen!
Dessutom har jag och Stiff börjat spela lite trubadur igen. Dessutom har jag börjat fundera på en rock-trio... lite sådär MC-relaterat, boogiesvängigt, smutsigt och högt.

På skolan går det framåt minsann. Jag har blivit nätverkssamordnare för musiken, och man vill anställa en lärare till så jag kan fokusera på att plocka fram en modern musikprofil.
Vi får se vad som händer där. Felicia, som ju helst av allt skulle vilja gå på scenskola har just sökt till Björkhagas musikklasser. Det är bra, fast inte alls vad hon vill. Hon har inte begripit att det är körsång där. Hon vill ju sjunga pop, solo.

Träffade Rick i fredags, fantastisk bartender från Halmstad som nu jobbar på Fenix på Götgatan. Han och jag skulle lattja ihop någon gång när han är ledig. Det ser jag fram emot!

Nu, kaffe och jazz...

w. crafoord:
-jag vet att det borde vara onsdag idag
men det är söndag i sängen hos mig

Inga kommentarer: