tisdag 26 oktober 2010

Björnligan


...är namnet på vår nya boogie-rock-trio. Vi tänker oss gig på MC-klubbar och lite ruffigare rock-hak. Det är Stiff på gitarr, Iman från Limited Edition på trummor och jag själv på bas och sång. Vi har repat några gånger och nu har vi premiär på Hound Dog MC.
Giget drar igång vid 22 ungefär nu på lördag. Jag har repat in texterna, satt basgångarna och hoppas verkligen att Stiff har satt sina grejor.
Jag satte ihop en enkel reppa med tolv låtar som jag tänker mig att vi ska kunna bränna av rätt fort. Min idé är att vi startar på ena scenen. När vi är klara drar SCARECAOWS igång på andra scenen medan JUKEBOX roddar upp sitt efter oss. De ska använda våra prylar så mycket det går. Efter JUKEBOX blir det QUEER på andra scenen igen, och vi får ställa upp med RABALDER.

Jag gissar att vi kommer att spela hela natten. Bikers har ju en tendens att festa rätt så länge.

Inga kommentarer: