fredag 12 augusti 2011

London dag 2

Dag två i denna fantastiska stad skulle ägnas åt shopping. Det var ju trots allt därför vi åkte hit. Jag hade fått tipset att åka upp till Camden Market. Där kunde man hitta samma prylar som nere i city fast billigare och sålda av roligare människor. Det var ju alltså givet att Felicia och jag skulle åka dit.

Jag kollade hela tiden på nyheterna på hotellrummet för att känna av upploppen och kravallerna. De hade klampat igenom just i Camden kvällen innan. Men jag kände att det borde ju vara lugnt på dagarna. Upp till Leicester Square igen med Piccadilly line. Byte till vad-den-nu-hette för några stationer till. Så klev vi av... Det var som att komma till ett annat land. När Kensington är grått, lite slitet och ganska tråkigt är Camden dess raka motsats! Här var det färger, ljud, dofter och intryck som fick både mig och Felicia att nästan ta ett steg bakåt. Vi köpte massor av coola grejor. Skor, tröjor, solglasögon och bälten. Jag fick även tag på några coola målningar (digital art) som ska hänga i köket hos mig.


Hittade även en riktigt ball butik som sålde väskor. Kanske ska ta och handla en ny gigbag?



Seriöst, det fanns en butik som sålde sneakers, väldigt billigt och kanonservice! Jag tjackade ett par svarta all stars till mig, ett par rutiga till Felicia och ett par blåa till Maya för bara £110.
Det är ungefär 1100:-


Vi käkade på ett av alla thaiställen i Camden, för det har jag hört att man ska. Sen fick vi tipset av flera av butiksägarna och de andra ute på gatorna att det var nog dags att åka ifrån den här stadsdelen. Poliserna hade börjat spärra av gator, några butiker hade valt att stänga tidigare och sätta upp plåtar och träskivor för sina skyltfönster. Snart var det dags för idioterna att förstöra, elda, sparka och slå sönder London en gång till. Vi passade på att åka till hotellet och mysa framför TV'n och nyheterna. Det var liksom lagom spännande...

1 kommentar:

Casselbrant sa...

Väskorna var ju grymma! Du skulle ju ha köpt en sån till någon skön tjej...