måndag 1 augusti 2011

Semester

Kanske är det nu dags att på nåt sätt summera sommaren och semestern såhär långt. Jag gjorde en lista på saker jag gjort sen skolavslutningen. Den kommer här:

Inget särskilt.

Eller äh, visst har jag gjort saker... Jag tog med barnen till GRÖNA LUND, jag har hängt med några av barnen i stan. Jag har köpt en egen studio. Jag har köpt några basar. Jag har varit på basträff. Jag åkte till Borlänge och spelade. Jag har varit på fotboll. Jag har hängt med många roliga vänner. Jag har läst, lyssnat på musik, sett film, skrivit och verkligen tagit det lugnt.
Men för mig är det viktigt att inte stressa runt på ledigheten. Man ska ta sovmorgon, vara uppe så länge man känner att man har lust. Man ska helt enkelt ta det lugnt.

Idag är det måndag och många av mina vänner går tillbaka till jobbet nu idag. Själv har jag två veckor kvar... tänkte ägna mina sista dagar i ledigheten ungefär såhär:
Beerfest -11 och London med Felicia.

Det är en polare från PRATABAS som skapat den här traditionen och vi är visst inne på det fjärde året nu.
Igår var jag på trädgårddsfika i basismens tecken. Hemma hos självaste Roland samlades nio gubbar (och gumma) för att fika och känna på varandras basar och pedaler. Jag har nu ett svårt ha-begär efter en vit LIGHTHOUSE...

Roligast på basfikat var nog när Sunken från LIBRAH skulle testa en Mammoth-clon med Gate på MAX, tone på MAX och drive på MAX... lät förjävligt eftersom han bara fjuppade på basen.
Många skratt!

ungefär såhär kunde det ha låtit... Grannarna älskar Roland idag.



Har haft sällskap av Lotta och hennes två döttrar några nätter här nu. Det är mysigt att kolla på film och hänga hela nätterna med någon man uppskattar och tycker om.

HURRA!!!

Kram, mina vänner..

Inga kommentarer: