fredag 12 augusti 2011

London dag 3

Den här dagen tänkte vi ägna åt lite vad som föll oss in. Jag hade planer LänkHARD ROCK.

Felicia hade siktet inställt på mer shopping. Vi fick båda som vi ville. Vi tog tunnelbanan upp till Piccadilly för en mysig promenad runt i Soho. Jag var intresserad av Denmark Street efter ett tips jag fått på PRATABAS. Det var nämligen där alla musikaffärer skulle ligga. När vi hittade den så gick vi in och ut i alla små mysiga butiker efter att ha känt på olika gitarrer och basar. Jag föll för en bandlös gammal Fender. Kolsvart. Tyvärr tog jag inga bilder på den. Däremot köpte Felicia en notbok med låtar av Bruno Mars. Sånt sponsrar jag gärna! Framme vid disken hittade jag en penna formad som en G-klav och hörde mig själv säga att hon kunde ju köpa den också. Felicia är nu uppe i fyra pennor från souvenirbutiker.
I en liten skön butik med acke-instrument hittade jag en ukulele! En svart med mik!

notera les Paul-cutaway!

Vi åt och drack gott på Hard Rock, pratade lite med den svenska bartjejen innan vi tog bussen tillbaka. Felicia ville ju så gärna sitta på övre däck, längst fram. Farsan lyder!
In på hotellet igen och dumpa de nya sakerna vi köpt och sen stack vi till RIPLEY's på Piccadilly... Där fick vi titta på massor av bisarra och sjuka saker. Lite tråkigt att det inte fanns några "äkta" freakshows. Allt var på antingen bild, video eller som vaxdocka. Lite synd....

Felicia var i extas i alla fall. Hon sprang runt bland knasiga statyer, kossor med fem ben, katter med två huvuden, fakirer och svärdslukare.

150x150 tavla gjord av otuggade tuggummin....


skulptur gjord av tuggade tuggummin...

Det finns fler bilder på min FACEBOOK-sida om man orkar kolla på sånt....

Efter besöket på RIPLEY's åkte vi tillbaka till hotellet och övade på att spela ukulele. Jag skrev upp alla grundackorden och Felicia lärde sig plocka ut några låtar. Bra sysselsättning när staden utanför fönstret brinner.

Inga kommentarer: