lördag 23 maj 2009

BRICKHEAD...

...lirade på Engelen häromdan...Stiff och jag åkte dit för att lyssna och ta en bärs. Trevliga killar det där och jag tycker verkligen att om ni inte har lyssnat på tegelskallarna så gör det!

Vi började med att kliva ur taxin på medis och gick till min gamla kund Alex. Han är visst morbror till min gamla elev Elvis...så kan det gå?! Efter en Boston Ale gick vi till Engelen och hälsade på.

Vi lyssnade noga på vilka låtar de lirade och hur det gick hem, rent av spionage kan man kanske kalla det. Fast vi hittade inte något som jag tycker är värt att repa in, de kör sin grej och vi kör våran...enkelt!


Så blev jag uppkallad på scenen i tredje set...precis efter Håkan från Hoffman cirkus! Jag körde Tush av ZZ TOP, uppskattat..kul!

Även i fjärde set fick jag komma upp på scen och då körde jag först Buffalo Soldier och sen Highway to Hell! Hårdrock för fan!


På Systembolaget:

Systembolaget har köpt en tjänst av ett företag som heter Better Business, de ska komma in på olika butiker och slentrianköpa en vinare eller ett par bärs som vem som helst. Grejen är att de ska vara mellan 20-24 och se unga ut. De ska INTE visa leg själva utan ska helt enkelt kolla att vi frågar efter dessa. Områdeschefen tar väldigt hårt på detta! Dessvärre gör jag inte det. Jag tycker att vi har många andra saker som är viktigare att kolla än att 24åringar är över tjugo.

På vår butik är vi noga med alla som SER UT SOM TJUGO...ser man äldre ut, passerar man.

Jag har missat två kontroller från Beter Business på rad, vilket har gjort storchefen lite grinig på mig, men nu när jag satte en kontroll i fredags är hon glad igen...visst, det är jag med men tycker fortfarande att vi har andra uppdrag....så som att upplysa om alkohol, smaker, spritsorter och ölsmaker.


BAJEN:

En polare kom in häromdan och hade en friplåt till söndagsmatchen mot håbekå... tydligen var plåten upp till gubbhyllan med tillhörande bärs och macka. Problemet var att jag var tvungen att sälja sprit till klockan tre så jag var tvungen att tacka nej. Det fick bli TV-soffan och en Gösser på hemmaplan... 0-0 och en bortdömd straff...solklar naturligtvis! Men vi är BAJEN och domarna tänker inte ge oss några gratischanser i år heller... Nästa match är ett derby mellan aik och BAJEN... än så länge är vi obesegrade i Stockholm....låt oss bevara det så!


Idag har vi party hemma för Billy, hans kalas för polarna har halkat lite eftersom vi bygger om i hallen och allt. Men idag ska vi ha femton grabbar här...yippie! <---ironi!


Just nu lyssnar jag på QUEEN och Fat Bottomed Girls...

tjenare!

Inga kommentarer: