söndag 17 maj 2009

inspelningen...

...har väckt inte ett dugg starka känslor. En kommentar från Panik, och en från Hasse D. Det är inte antalet kommentarer som är viktiga, utan vad som sägs i dom. Båda mina kompisar hävdar att det är bra. Då får man ju tycka det.


Jag glömde att berätta hur jag spelade in låten, som egentligen inte är något trick...

Först bestämde jag mig för ett vettigt tempo...

84BPM tror jag att vi hamnade på.

Sen startade jag "ministudion" i datorn, pluggade in gitarren och lirade in hela låten med acke-gura nr 1. Därefter bytte jag kanal och la acke-gura nr 2... Jag panorerade båda gitarrerna helt. Så la jag bas nr 1 på kanal 3, kompet... den hamnade i mitten i mixen. Bas nr 2 mixade jag liiite högre och panorerade en aning ut till höger för att få den att sticka ut en aning.


Det som låter som percussion på inspelningen är inget annat än en

verktygslåda som jag har med mig på spelningar. Jag la micken emot och använde den som en trumma, slog på olika sidor på lådan och fick det att låta lite som ett slagverk.

Innovativt, sa Bull!

1 kommentar:

Hasse sa...

Verktygslåda hahaha...har du berättat det för Laban? Han byter ju trumset oftare än vi vanliga dödliga byter underkläder. Fast å andra sidan ville han låna min slagborr härförleden så han kanske har något i kikaren ändå...

F.ö. vet du väl att van Gogh inte sålde en enda jävla tavla under sin levnad? Det ska fan vara konstnär. Min blogg är det inte en jävel som kommenterar, fast den har ju ingenting med konst att göra heller för den delen...