lördag 9 maj 2009

SysteroBror

Vi var och lirade på SysteroBror vid KTH igår...nån 50-skiva för en kille som heter Per och tydligen var lite inblandad i Cykelfesten ute i Trånkan. Hutten kände visst honom och flera till på festen eftersom han visst hade elever i salongen. Vi gjorde 3x45 minuter...inget märkvärdigt, det är ju vad man gör...fast scenen var så jäkla liten att jag blev "tilldischad" av cymbalen ungefär tjugo gånger i varje låt...min högra armbåge är lite öm idag. När allt var klart med spelning, avtackning, inroddning, hemåkning hade klockan blivit lite över tre på morgonen...jag blev uppjagad ur min varma säng 06.21!!!!
Fan, jag längtar till måndag när man kan få gå till jobbet och få lite lugn och ro. Tre timmars sömn är nog lite för lite när man har varit och jobbat på natten, tror jag.

På bolaget är saker och ting som vanligt, förutom att gymnasieungarna tydligen har fester varenda dag...discodrickan tar slut hela tiden. Ja, ni vet...xide, bacardi breezer, miller, rekordelig cider och såvidare. Igår kom det in fyra småstekare, skjorta, slips, snygga i håret... de ger tvåhundrafemtio kronor var till en kille samtidigt som de ställer upp varsin flaska ABSOLUT VODKA. Jag ber naturligtvis om legitimation, fast det är bara killen de gett pengarna till som kan visa leg. De andra hade visst glömt hemma. Jag säger till dom att det är bara att gå hem och hämta, hänvisar till att langning kan ge upp till fyra år i finkan, varpå leg-killen säger...
-"jag har suttit inne i två år, så det är lugnt."
Ska inte säga vad jag tänkte i den stunden, men det hade lite med fördomar och förutfattade meningar att göra. Jag gillade inte honom...eller hans kompisar!

Bajen då?
Ska det vara så jäkla svårt att vinna en enda gång? Hur ser truppen ut?
Poppen...stadig och stabil, med nerver som ibland verkar ha glömts kvar inne i omklädningsrummet. Tramsräddningar som hör hemma på Stadion, och inte på Söderstadion.
Backlinjen... det är ju rätt så uppenbart att låset Sulan höll i på mitten numer är öppet och våra krigare blir frustrerade, drar på sig onödiga kortvift och pipblås.
Mittfält... här finns det lite att jobba med, men är det inte solida gubbar i stommen blir det svajigt på mitten också...
Anfall...Charlie kan inte uträtta mirakel själv, det är utopi att tro det...

Man önskar ju att föreningen gav Tony några spelare med KLASS och FINESS... Tillbaka med Runa, Kennedy, Petter och dubbelgurra.

fan, nu blev jag grinig igen...

Inga kommentarer: