söndag 16 augusti 2009

Det blir inte alltid....

som man tänkt sig. Igår fick jag reda på att vi tydligen INTE ska spela på Engelen om några veckor. Det beror om jag har fattat rätt på att bokaren i RABALDER och bokaren på Engelen har missförstått varandra. Sånt som händer, men inte vad man tänkt sig.

Igår gick jag och Hutten in på Bishops Arms på Folkkungagatan för att smaka på en finöl, tjackade två Rochefort Trappister 8...och killen bakom baren ville ha 210:- (!) Det var inte vad jag hade tänkt mig. Men det är ju ett förjäkla gott öl

Igår spelade vi på ett bröllop och Stiff hade lovat brudparet att spela lite trubadur just efter akten och till skålen. Det visade sig såklart att det är jag som ska hålla i trubadurköret. Dessutom ville dom verkligen ha "here comes the sun" som utmarsch. Jag gjorde en hyggleg version, men inte bättre...dom var nöjda i alla fall, och det är ju det viktigaste! Eftersom vi var i Cornelisparken på Södermalm tänkte jag att det vore på sin plats att spela "just idag är jag stark" med Kenta. Det är ju en passande låt, både lokalanknutet, och om man tänker efter...även vid bröllop. Nu visade det sig att Christian (brudgummen) var tok-gårdare...hehe...
Det blev inte som han tänkt sig...men han tyckte att jag gjorde en bra tolkning och han gillade den.

Kom hem vid 3.45 i morse och det var ju inte vad jag tänkt mig...hade hela sängen full av barn, det var inte vad jag tänkt mig. Hittade lite pannkaka i kylen som fick bli nattamat till FARGO som gick på TV.

Vaknade före sju på morgonen av att ALLA i familjen ligger i MIN säng och bråkar om vem som ska ta upp Maya och inte. Det var inte vad jag hade tänkt mig. Nu på eftermiddagen tänkte jag låta Marie klippa mig, men eftersom vi inte har någon sax för hår tänkte hon köra runtom med maskin, det är inte vad jag har tänkt mig. Det har inte hänt än, så jag kanske skiter i det.

Jag hade en Pepsi i kylen som jag tänkte njuta av nu, men tydligen har Robin och Billy tjuvat den. Det hade jag inte heller tänkt mig.
Igår tog BAJEN torsk och gick runt hörnet igen, denna gång mot ellos...det hade jag väl inte tänkt mig...fast å andra sidan var det väntat. Jag fick SMS av Leiding som sa att vi hade tydligen gjort en bra match och lirat helt ok.
Det hade jag tänkt mig.

ajö

1 kommentar:

Casselbrant sa...

Ha ha...jag vaknade upp en dag och var fembarnsfar...det hade inte JAG tänkt mig.
Jag hamnade framför spegeln och såg 30 kilo mer Rolle än tidigare...det hade jag INTE tänkt mig.

Men du, livet går vidare och det är ganska skönt att det inte alltid blir som man har tänkt sig....