måndag 31 augusti 2009

missförstånd? mist förstånd?

Jag var och spelade med RABALDER på Herbalife's kickoff i lördags. Allvarligt?! Det är inte ofta jag känner mig nästan lite rädd i folksamlingar men här fick man nästan en känsla av sekt. Folk gick runt med glittrande ögon, fånigt leende (ungefär som om de precis fått orgasm) och ville inget hellre än bjuda in bandet till "gemenskapen". De använder många engelska ord. Man har en upline, en manager, några sponsors (uttalas såklart på engelska) och en market med kunder. Jösses...

Dodgen kokade på vägen dit, vi fick hyra släp så vi kunde komma in i tid. Allt det går att läsa om på RABALDER-bloggen. http://blog.rabaldermusik.se/

Igår var jag och barnen ute med Anneli (syrran) och Teresia (också syrran) på Skansen. Vansinnigt trevligt. Vi tog tåget in, vilket var ett äventyr i sig eftersom det var inställt. Nästa tåg var bara hälften så långt som det borde vilket gjorde att mina barn fick en extra crashcourse i socialt beteende. Vet inte om TJEJMILEN hade något med saken att göra, men det var knasmycket folk överallt. Nåväl. In till Centralen, över Klara ner till 47'an och ut på Djurgården. So far so good! Anneli och hennes polare Alan mötte upp vid bussen. Väl inne bestämde vi oss för att kolla upp något att käka. Vi tog den där rulltrappan som går upp till "gamla stan", Stora Gungan och glasblåset. Vi tittade på när man blåste en glasälg. Hur cool som helst. Mina barn satt som tända ljus, farsan var riktigt stolt!

Till sist hamnade vi på Soliden och tog en macka och en öl. Sen skulle det bli safari, minsann. Vi såg de vanliga djuren. Älg, björn, säl, vildsvin och bison. Jag letade efter lokatt och järv men hittade inte. Hade varit ball att visa Alan (som kommer från Carlisle på gränsen mellan England och Skottland) de inhemska djuren med lite attityd. En ko är ju inte så ball. Sen gick vi ner via karusellerna och chokladhjulen till Akvariet. Jag fick några sköna bilder på sjöhästar och hajar. Kackerlackor och spindlar. Billy "blev" King Kong när vi gick genom regnskogen. Det är kanske dags att omvärdera det där med att barn inte tar till sig av TV-spel och videofilmer.


Djurgårdsfärjan...via Slussen och Robin berättade för ALLA att han minsann visste att vi är i BAJENLAND när vi gick Götgatan fram upp mot Medis. Hade riktig tur med tåget, det kom precis när vi kom mer på perrongen. Teresia och Max hoppade av i Tullinge och vi andra åkte till Tumba. Den sista promenaden hem drog nog ut det sista ur mina stackars barn. De var helt slut när vi klev in i hallen. Det var inte ens tjafs om att borsta tänderna och gå och lägga sig.

Ibland är det enkelt att vara farsa!

Inga kommentarer: