söndag 21 november 2010

rock bottom?

Har jag varit där nu? Börjar det äntligen vända för Tarzan? Jag gissar det.

I torsdags EM ringde mäklaren och sa att en spekulant ville kolla på huset. De ville se på huset redan på fredagen, runt lunch. Det fick de. På fredagseftermiddagen ringde mäklaren igen och frågade hur vi ställer oss till ett bud som låg ungefär 250.ooo över utgångspris.
Jag ringde och kollade med Marie för att höra vad hon säger om allting. Vi accepterade och mäklaren berättade då att det var lite bråttom. Plötsligt skulle vi skriva kontrakt på lördagen. 10.30 stod vi utanför Svensk Fastighetsförmedling i Tumba, Marie och jag. Det var en rätt så konstig känsla att hela ens livsverk nu skulle gå till någon annan. Jag borde nog känna sorg och allt sånt, men förutom en del separationsångest så ska det bli skönt att få stänga dörren, för gott. Dags att öppna nya dörrar nu.
I vilket fall så träffade vi köparna nere på mäklarkontoret och signerade kontrakt. De var trevliga och visste precis hur mycket jobb det är på den här kåken. Så runt lunch igår var jag officiellt bostadslös.

Nu är det liksom dags att någon ger mig ett hyreskontrakt i Tumba C, Segersjö eller tuna, tacksåycket.

Inga kommentarer: