söndag 14 november 2010

Fars dag

Sådär ja, FARS DAG är över och mina barn har inte ringt, sms'at eller hört av sig på något sätt. Man skulle ju kanske tycka att Marie kunde ha påmint dem att i alla fall säga till lite grann.

Jag hade tyckt om att få höra mina barn säga att de älskar mig. Det är lättare att vara den bästa farsan om det man jobbar för ger utdelning. Jag vill inte ha presenter, bakverk eller påklistrad kommers, utan mina barns ovillkorliga kärlek en dag som den här.

Förra veckan fick jag en kartong engelsk lakritskonfekt i farsdagspresent, vilket var väldigt uppskattat. Men det är det där lilla samtalet jag vill ha. Och det hade varit skönt för mig om det kommit idag.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Tycker som du att "den andre" föräldern kan försöka att påminna barnen att ringa, skicka ett mess eller vad som nu passar.

Nu vet jag att du är en bra pappa, alla dagar på året, men klart att man vill ha det där samtalet.
Kram på dig ändå!

Anna sa...

Tycker nog att barnens mamma kunde ha påmint dem. Faktiskt :)
Förstår faktiskt att du blev lite besviken när de inte ringde.

Rogózjina sa...

Äsch, man ska inte ta sådana där dagar så allvarligt.