torsdag 13 januari 2011

57 channels but nothing on...del 4

Nu jäklar! Det närmar sig flytt från trädkojan och in i förortsdjungeln för Tarzan. Idag snackade jag med Ronnie som här kvarten jag ska flytta in i. Vi kom överens om att han lämnar tvättmaskin, mot att han slipper tapetsera om. Jag tänkte ju ändå fixa iordning väggarna, så jag tycker det är bra bra deal. Jag har tänkt att fixa en värsting-TV till vardagsrummet och en lite mindre, men lika bra till sovrummet... eller va fan... jag pimpar hela lyan och tjackar TV till barnens rum också, så slipper jag deras program när jag vill kolla sport, film eller så.
Nu kommer vi till mitt ena problem... Vad ska jag ha för TV?
Jag kan alldeles för lite om sånt här, egentligen. Jag vill att det svarta ska vara svart. Den får inte hacka och lagga. När folk pratar på min TV ska de inte se ut som dåliga dubbningar i Beck-filmerna. Om det är någon av Er som har ett bra förslag på en TV så kommentera gärna! Mitt andra problem, eller vad vi ska kalla det är att jag blir kund hos COMHEM. De är nog jättebra och jätteduktiga och allt. Jag har ingen erfarenhet, mer än att jag hjälpte Marie med hennes bredband och TV när hon flyttade in i Salem. Det blir nog inga problem. Men... Jag vill ha filmutbud, och sportutbud och kommer att kontakta mina gamla "vänner" på VIASAT igen. Egentligen vet jag inte hur jag ska ställa mig till det där. De gjorde ju inget lysande intryck sist, när jag skulle ta över kontraktet från Marie. Ärligt talat tycker jag att sättet de skötte mitt ärende på är nära på skäl nog att bojkotta. Storsint och generös som jag är tänker jag nog ge dem en chans till. Här förklarar jag vad jag menar...
Linus på VIASAT verkar ju vara lite serviceminded och skön, så det kanske är honom man ska snacka med.

Som sagt...flyttlasset går vecka nio. Det har alltid känts så avlägset men vi är ju snart där... Spännande.

Nu lyssnar jag på GHOST TOWN med THE SPECIALS

1 kommentar:

Linus Eriksson sa...

Kul att höra att min senaste kommentar uppskattades. Om det finns någonting som du vill ha hjälp med så är det bara att skicka ett mail så hjälper jag dig efter bästa förmåga!
Hoppas du får en skön helg.

Mvh Linus Eriksson
Viasat