söndag 30 januari 2011

En liten blå...

En liten blå...

Jag har köpt en liten blå dammsugare. Sist jag köpte en dammsugare var för nära på tjugo år sen. Det var en LUX, den var svindyr... Det roligaste med den var att min dåvarande granne och kompis också tjackade en. Jag gissar att det var hon och jag som köpte. Nu när så lång tid har gått skrattar vi åt att vi blev så lurade av dammsugarförsäljaren.
Hon berättade för mig när vi sågs en gång i Storvreten att hon köpt en ny dammsugare. En liten blå.
Jag gick till Tumba Järn härom dan, med Robin. Jag köpte en liten blå också. Min har en grön dekorlist som gör att den ser skitsnabb ut.

I fredags gick jag in på systembolaget i Tumba och beställde en låda Motörhead Shiraz igen. Jag får nämligen besök av fina Lotta och har lovat henne att bjuda på detta goda vin. Väl inne bland ölhyllorna råkade jag köpa några trappisteröl. En liten blå Chimay, bland annat.
Ikväll ska jag till stan och hänga lite med en annan kompis. Jag gissar att det blir en och annan finöl ikväll. Jag är lite sugen på en rejäl jäkla IPA från t.ex. Sigtuna Brygghus. Om ni inte har provat så gör det!

Torskade på UNIBET idag. Jag la en femtiolapp på att Sverige skulle vinna över Spanien i handbollen. Så jag känner mig lite blå.

Inga kommentarer: