onsdag 5 januari 2011

..ganska allround

Jag har haft Wille Crafoords låt Allround i huvudet rätt länge nu. Där finns små grejer i texten som stämmer in sådär kusligt ni vet.

Jag är ganska allround, tillräckligt trög för att känna mig smart
Jag är ganska allround, petar i allt så att inget blir klart

Men det finns ju fler än jag som kan applicera de två raderna på sig själva, det är ju liksom inte unikt på något sätt. Eller hur? I första versen säger han såhär:

Om jag en gång hade planer på att bli en ny Don Juan
är jag nu minst lika nöjd med att få till en schysst lasagne

Den blir nog aldrig av, den där Amerikaturnén
precis som det där med att tolka Moliere på Dramatens stora scen

Det där kanske är lite mer riktat till en del av oss. Jag har drömt om turné i USA. Men har insett att turné på Södertörn verkar mer troligt. Skådespelargrejen har jag väl på något sätt lyckats få till på egen hand. Inte så att jag tror att jag skulle kunna spela teater, efter manus och grejer, fast vem vet?! Jag har ju aldrig försökt. Inte sen gymnasiet i alla fall.

Jag är ganska allround, ekvilibrist med betoning på brist


Inga kommentarer: