tisdag 12 augusti 2008

rapport från bolaget och lite hässelby

Det finns några människor man inte gillar helt enkelt. Jag tillhör dom som alltid ger en medmänniska minst en chans innan jag dömer. Bland kunderna på bolaget finns det några som kommer in oftare än andra, liksom lite törstigare. En av dessa heter Risto, en tjock, finsk fullgubbe som gärna slåss när han är full, grejen är att för att vara säker på att vinna så slår han bara sin fru eller någon av de mycket mindre "kollegorna" så att det inte råder tvivel om att han verkligen ska ta hem matchen. Han kom in i lördags och ville promt sälja två klackplåtar till BAJEN-Trelleborg.
Självklart vill jag ha klackplåtar, fast jag vill verkligen inte göra affärer med honom eftersom jag är säker (i min paradoxala fördomsfylla) på att han har snott plåtarna. Någon annan blir alltså utan biljetter. Jag kan fixa på annat håll!

Men eländet började redan på morgonen, sisådär klockan 03.14 för att vara exakt, en gammal rotfyllning vaknade och pockade på uppmärksamhet så det var lögn att ens försöka sova vidare. Ner till butiken och se till att få komma ifrån till lunch ungefär, sen iväg till folktandvården och gapa stort!
Tandläkartjejen hette Marie Olsson, trevlig och sånt...hon lyckades på något sätt lägga upp sitt ena bröst i mitt ansikte medan hon geggade runt i käften på mig, och jag låg mest och tänkte att det måste ju vara rätt så obekvämt att jobba i den ställningen. Inte för att jag klagar, jag gillar tuttar. När tortyren var över fick jag en räkning på tusen spänn, halvt förlamad i fejjan och knappt några cigaretter kvar. Bara att svinga in hos Fredde och hämta nya. Sen var det tillbaka in på butiken och det var då allt det där med tjockisen Risto hände.

Efter jobbet var det så dags för RABALDER. Vi skulle spela på Hässelby Slott på någon 50-skiva. Inroddning och allt sånt gick bra, synd bara att det regnade så man fick lägga på ett kol. Scenen, eller vad vi ska kalla det är pytteliten, jag fick montera halva trossen. Resten fick inte plats. Lokalen är byggd så att om man är gäst och inte vill veta av bandet så är inte det några problem, det är bara att slå sig ner i matsalen eller ute på verandan. Scenen stod vid baren så det var väldigt korta besök framme vid bandet för de flesta av gästerna. Som mest hade vi kanske femton personer på vad vi kan kalla dansgolv. Det som verkligen var det bästa med den här kvällen var att RABALDER hade "fri bar" och att baren hade Slottskällans Roslager. Ett fantastiskt gott öl från Uppsala!
Se till att testa den om ni inte gjort det!

På söndagen var det lugn och ro eftersom jag inte fått kvarta så mycket det senaste dygnet. Men p3 från FACESHIFT och jag skulle på möte med REUNION BOTKYRKA. En skön festival som kommer att bli kanon!

Jag har fått äran att vara konfrencier på Rockscenen. Häftigt med tanke på hur många "legender" det trots allt finns här i soknen.

Nu ska jag knyta ihop dagens inlägg med att återgå till människor jag inte gillar. Vi har en annan fyllskalle som har försökt att snatta gin av oss tidigare, och igår kväll försökte han igen. Eftersom jag var ensam i butiken just då kunde jag inte ta hand om tjafset och hålla honom i väntan på vakt och allt det där så jag bara tog tillbaka flaskan och kastade ut den jäveln.
Synd att Stephan var på kontoret, annars hade Fyllgubbeidioten varit bakom lås och bom.

Nu har jag inte tid att skriva mer eftersom jag måste fixa med badrummet och bryta loss ett handfat utan att det börjar läcka i rören!

tjenare!

Inga kommentarer: