torsdag 7 augusti 2008

pallar man för pallar?

igår var det läge för att fylla på hyllorna på Bolaget.
en snubbe från Carlsberg ringde och sa att han skulle komma ner på onsdagen med 14 (!) pallar bärs. Jag försökte komma ner i hyfsad tid för att hjälpa till att röja bort. Första chocken var att Spendrups redan hade dumpat sex pallar. LIte senare kom även Vin-o-sprit med sju pallar till. Så ja, vi hade lite att göra på jobbet.

Efter jobbet blev jag uppfiskad av p3 eftersom vi skulle repa med FACESHIFT. Ett hårdrocksband som ska spela på en festival här i Botkyrka den 23/8. Jag har spelat med p3 och trummis-Stefan i ett annat band en gång som heter PASSIVE, så det var lite som att komma tillbaka till gamla lekparken när jag träffade de gamla kompisarna igen.
Repet gick bättre än jag trott, trots att vi inte hade någon sångare på plats och deras musik låter liksom lite samma hela tiden. Men va fan....det är ju bara att stå med benen brett isär och se ut som man vet vad man håller på med.

RABALDER ska visst lira på ett bröllop nästa helg och vi fick just ett låthäfte med sånger som de vill sjunga under middagen. Jag gillar inte att lira på bröllop, och jag gillar inte att lira till middagen...dessutom har man valt "mora träsk"-låtar... skit också...

Ibland undrar jag om Stiff verkligen lyssnar på vad folk ber om, ingen kan väl tycka att det är ok att spela sånt där?!

Det är torsdag idag, och kroppen är lite mör efter att ha burit all öl, men trogen som man är så ska jag ändå gå ner och handla en kasse bärs till.

Dessutom har morsan födelsedag i morgon, hon fyller 60!!! Hon har valt att komma till Stockholm från Norrland och det tycker jag är kul! Hon har bara varit nere nån gång sen Robin föddes och det är ju mer än fem år sen.

Nä, nu är det dags för Tarzan att ta en dusch och se dra till jobbet för en kasse bärs!

tjenare

Inga kommentarer: