onsdag 20 augusti 2008

onsdag och ångesten...

kryper allt närmare. Eller ångest är kanske ett starkt ord. Jag tänker naturligtvis på det där jäkla REUNION BOTKYRKA som jag ska vara konfrencier på. Fan, jag har inga som helst idéer på vad jag ska göra när det är skarpt läge. Det blir väl som vanligt, att man står och svamlar i någon sorts krystad improvisation. En tröst skulle ju kunna vara att det inte är mig folk betalar för att se.

På bolaget igår blev jag sittandes i kassan nästan hela dagen, vilket inte gör mig så mycket förutom att det är sjukt segt och långsamt. Allting händer ju såklart på kundernas begäran och i deras tempo, vilket är lite för långsamt för snabbe Tarzan.

Igår började Billy i skolan, han var lite nervös, men mest laddad för nu har han äntligen blivit stor. Han skulle få samma fröken som Felicia hade i 1:an och 2:an... hon hade berättat för honom vilken bra lärare hon är. och jag håller med Felicia. Hon började 3:an och skulle få en ny fröken i ett nytt klassrum. Haha...samma klassrum som jag hade när jag gick i den skolan. Stor tjej som har fått eget skåp i korridoren och allt!
Hon har varit jäkligt spänd för att komma upp i stora huset, och vara minst igen. Men jag tror att hon gillade det så fort hon kom dit. Det är nog mest nervositeten som kickar in. Det har hon nog från sin morsa...

På kvällen drog jag ner till Hamringe och repade med FACESHIFT. Nu börjar låtarna sitta riktigt bra. En kul grej är att det inte bara är jag som halkar på ackorden. När jag och P3 kom ner berättade han att Nxs kanske inte kommer att vara med på giget på lördag eftersom han ska bli farsa vilken dag som helst. Vi gjorde de första fyra låtarna helt utan leadgura och P3 fick knega lite extra. Som tur var (för P3) kom Nxs och pluggade in sin svarta Les Paul och kvintetten var fulländad.
Vi vet fortfarande inte om det blir något gig för honom, men vi andra kommer såklart att lira så högt vi kan!

Just nu väntar jag på att kommunen ska ringa för att stänga av mitt vatten så jag kan plocka bort vårat feta handfat i badrummet. Det ska bli nya ledningar och rör hela vägen. En kul grej är att en av mina kunder på Bolaget är samma kille som bestämmer över kommunens vatten. Det är en skön kille som liknar Robert De Niro lite.

Fan...kom just på att jag måste tjacka derbyplåt också...och vips fick man lite derbyångest mitt i allt det andra. Tur att jag har kaffe, cigaretter och bira i kylen!

Tjenare....

Inga kommentarer: