lördag 2 augusti 2008

lördagsnöjen

Jag drog ner till jobbet vid niotoden. Vi öppnar ju bolaget vid tio och då ska man vara ombytt och fin. Stephan hade fixat växelpengar och gav mig uppgiften att dra ut all öl. Det går åt massor av bärs på vårt bolag. Jag hade lagt in några Oppigård Late Summer Ale i frysen så de skulle vara kalla lagom till hemgång. Men Stephan och jag valde att provsmaka efter uppräkningen redan. Systembolaget hade fått två fripåtar till HYDET och deras Hillclimb OCH fest. Ungefär alla skulle dit. Eftersom jag har lite ont om stålar så var det inte helt och hållet läge att åka på den festen. Dessutom var det regn och rätt så kallt. Men jag valde att ringa hem och kolla i alla fall.

Tydligen hade jag och Tony, svågern kommit överrens om att se Hancock på bio. Ingen dum idé så här efteråt. Filmen var rätt ok om man gillar Will Smith och om man inte vill tänka samtidigt som man kollar på film. Vi drog till Heron City och tog en tidig rulle.

Jag ska spela med FACESHIFT så jag håller på att plugga in deras låtar. Förmodligen kommer det att berättas mycket mer om det i framtiden.
Idag är det söndag och min enda uppgift är att röja i hallen och skapa yta så jag kan göra en snygg och stor hall.

Dessvärre gissar jag att jag inte kommer iväg till Söderstadion, utan får stanna hemma och lyssna på webradio-jäveln.
Vi möter Ljungkile och det borde ju vara tre lätta poäng trots att Pålle och Charlie är på annat håll. Jag hoppas att Simon Helg får visa vad han kan... det sitter en basist i Tumba som har förtroende för honom.

Tjena...

Inga kommentarer: