tisdag 21 december 2010

Huvudet fullt av Motörhead

Jag har köpt en låda MOTÖRHEAD SHIRAZ. Det var inte helt jäkla enkelt att få tag på den. De kommer i pyttesmå utgåvor och man måste beställa på systembolaget. Jag har inte någor problem med det. Det var den första leveransen jag hade problem med. När jag, glad i hågen skulle ner och hämta min låda vin visade det sig att någon på butiken hade valt att makulera min order! Vafan?! Detta satte mig lite på pottan för jag ville provsmaka och ge bort några flaskor till bl.a. dagisfröknarna. Nu kom de inte i tid och Marie fick lösa present till fröknarna. Det gick bra ändå... fast jag gillar inte att det blev så!
Nu har jag min låda här hemma och har provsmakat ett glas.
Jag tycker mycket om det här vinet... sött och sådär mogen-frukt-gott på nåt sätt. Tydliga plommon och björnbärstoner.

Jag tjackade även en samlingsplatta med MOTÖRHEAD. Den innehåller de flesta hits som gubbjävlarna har hunnit prångla ut.

Så hittade jag inatt Motörheads nya platta på spotify! Lyckan är total.
Nu ska jag bara beställa den så jag har fysisk skiva också. HURRA!

motorhead

Inga kommentarer: