tisdag 28 december 2010

Nyårslöften....?

Är det något att tänka på?

Jag hade som nyårslöfte att under 2010 lära mig att knyta slipsknut med en hand. Heh...det har ju gått sisådär om man ska vara petnoga. Kan ju knappt fortfarande få till en hygglig med två händer. Så man får väl, om jag inte lär mig tills på fredag anta att jag helt enkelt har brutit mitt nyårslöfte. I år också.

Inför 2011 har jag gjort det lite enklare för mig.
Tänkte helt enkelt lova att vara en sån där förälder som alla barn vill ha, alla andra föräldrar vill vara och framför allt...en som jag själv vill vara.
Jag ska fokusera på mig själv, mina barn och mina vänner... Det ska formligen slösas kärlek och omtanke åt alla håll och kanter!

Vad har ni själva för nyårslöften?
Det gamla vanliga sluta-röka-löftet... ?
Det gamla vanliga träna-och-ta-hand-om-min-kropp-löftet?

Det finns några roliga idéer på PRATABAS i ämnet.
Gott slut!

//Tarzan

3 kommentarer:

Emma sa...

Måste säga att det är riktigt bra nyårs löften :D tror du kommer klara de galant =)

Anonym sa...

lite i samma linje som min.... jag tänkte krama mer. krama mamma, krama barn, krama vänner och eventuellt få en ovän kramad av bara farten... hehe... make the world a better place... peace and love.

/mammamia

Maria sa...

Mitt stående nyårslöfte varje år är kort och gott: Att det kommande året ska bli ett bra år. :)
Tror jag får lägga till "se Rabalder" som ett nyårslöfte i år, för nu var det verkligen länge sedan...