söndag 20 februari 2011

eight days a week...

Om åtta dagar är jag inte längre husägare. Då är jag helt enkelt en hyresgäst. Just nu håller jag på och packar de få sakerna jag har. Inte så roligt, men det är ju skönt att när det väl är dags för flyttlass så är allt klart och packat i kartonger. Men vad är det som gör att det är så svårt att fokusera på att packa?
Jag låter mig hitta på andra saker hela tiden. Till exempel sitta och skriva här?!

Jag går igenom bilderna i telefonen för att hitta något roligt att visa er, jag kollar in FACEBOOK, jag hämtar påtår med kaffe. Liksom petar i allt så inget blir klart.

Senare idag kommer mina barn och jag borde ha varit och handlat lite käk tills dess. Det blir antingen Tumba Centrum eller "bara" Ica KOM. Har funderat lite på det här med vilken butik som blir min nu när jag flyttar. Det ligger en affär i Storvreten (VIVO) men de få gånger jag har varit inne där så har jag inte riktigt känt mig hemma. Lite konstigt kanske, men det är viktigt för mig att känna mig bekväm när jag handlar min mat och mina grejor. Det är ju inte så långt till Solbo från Hålvägen och Tumba C ligger ju bara på andra sidan bron. Det ordnar sig nog.

Äh... det blir inte mer än såhär just nu, för jag känner lite jäkt för att jag inte blir färdig med packningen i sovrummet.

Så lyssna på FRANKENSTEIN med Marcus Miller! Det gör jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo men Alfons syndromet känns igen... lider av den själv.. ska bara..Den kryper nog dessvärre fram när olusten infinner sig. Hoppas du får gjort det du ska :)