måndag 14 mars 2011

Magic Monday

Redan igårkväll insåg jag att det blir en dag i vård-av-barn-tecknet. Maya har hög feber, snorig näsa och är allmänt risig. Ni som är föräldrar VET ju hur frustrerande och jobbigt det är att inte veta var det gör ont, och vad som är fel när gråt-operan drar igång. Jag som pappa blir alldeles löjlig och försöker fixa till det så bra som möjligt. Just nu ligger hon nerbäddad i soffan och tittar på barn-tv. Jag avskyr barn-tv men för hennes skull...

Vilken tur att jag har beställt extra-kort från COMHEM så mina barn kan titta på TV i sina rum. På så vis slipper jag ju uselt dubbade, dåligt tecknade barnprogram. Det kostar några hundringar men det är det värt, tycker jag.

Idag kommer min efterlängtade telefon också. Ska bli lattjo med en sån där IPHONE.
Jag inser att jag måste köpa en del saker till lägenheten.
Soffbord, sängbord och balkongmöbler. Klädkorgar till alla garderober. TV. Jag inser med skräck att det får bli en sorts tur till IKEA i alla fall... jag som lovat mig själv att inte åka dit.

Det allra sämsta med att inte vara på skolan är att jag missar ÄNNU en måndag. Jag tror att det bara är ungefär sex måndagar kvar den här terminen. Niorna har ett musik-teori-test att göra. Dessutom har jag utvecklingssamtal att brottas med. Hade tänkt skriva färdigt mina omdömen för åttorna idag. Hemarbete is the new black...tydligen.

Nu blir det funk

Inga kommentarer: