lördag 17 oktober 2009

Hey...cityboy...

Jaha ja, då har man varit och kollat in ett nytt jobb. Jag mailade som sagt in en liten ansökan härom dan och de ville att jag skulle komma in och skaka tass med chefen igår fredag. Man hade sagt att jag skulle vara på plats vid 8.30...inga problem, bara att räkna baklänges och hitta ett lämpligt tåg ju. Streetsmart som jag är hade jag kollat in adressen redan kvällen innan. Vasagatan 12-15. Min geografi säger mitt emot T-centralen, för till höger om den byggnaden finns ju ingenting, och till vänster finns bara två-tre hotell i gigantiska byggnader. Jag går ut på Vasagatan, lyssnandes på Mitch Hedberg och letar upp 12-15...hittade 16, en resebyrå. 14...vafan? Nåt jäkla utskott? 12...kommer inte ens ihåg vad det var, men inte var det vad jag var på jakt efter. Så fick jag en idé, kan det verkligen vara så att Increasell ligger åt andra hållet?

Förbi hotellen? Mot teatern? Alltså, jag är inte så värst vidare hemma i dessa kvarter. Faktum är att den här katten aktar sig lite för citykvarteren överhuvudtaget. Jag gillar egentligen inte känslan här. Annat är det uppe på kungliga Södermalm!
Nåja, jag hittade porten med loggan på. Lyckades komma in och gled upp tre trappor. Flådigt trapphus! Hela tiden funderade jag på någon skön öppningsreplik eftersom jag lyckades bli sen när jag svingade runt nere utanför Sheraton. Det är ju nästan en kilometer mellan Vasagatan 12 och Vasagatan 13...
Increasell jobbar med att boka in möten mellan en köpare och en säljare, mitt jobb kommer att vara att berätta det för alla inblandade parter. typ...
Nåja, rapport kommer!
Jag har byggt ett nätverk hemma, jag har nu ter datorer och en XBOX inkopplat. Jag är lite stolt över att det faktiskt funkar. Planen är att Felicia ska få en egen dator (bärbar sladdlös) när hon fyller 10 nu i slutet av november. Då åker en dator in på Billys rum och kanske t.o.m. en in på Robins...vilken jäkla lugn och ro vi kommer att få i vardagsrummet sen?!
Jag har fått en kund förresten, som vill köpa en Tarzanbas av mig. Ska snacka lite mer om det nästa vecka. Självklart lägger jag upp byggbilder här.
swing it, magistern!

Inga kommentarer: