måndag 26 oktober 2009

there's a new man in town...

Vi har fått nytt blod i chefsstolen på bolaget.
Jag har som ni vet fått gå ner på praktikant-tider och träffar alltså nya chefen väldigt lite. Jag tycker att det är synd, mest för att jag tycker om att veta lite vem som styr skeppet, men också för att han verkar vara en rätt skön katt. Til skillnad då från förra chefen som plockade bort mina timmar och degraderade mig.

Självklart har jag inte fått någon som helst förklaring varken till varför gammelgamla chefen fick gå, nygamla chefen fick jobbet och sagt upp sig och nu hur nya chefen kommit in. Lite tråkigt, med tanke på att jag faktiskt frågade ganska många gånger i augusti. Nu är det slutet av oktober och jag har fortfarande inte fått ett enda vettigt svar vilket såklart gör att jag skiter lite i det där med systembolaget.

Förra chefen (han som plockade bort mina timmar utan förklaring) är exakt lika gammal som jag. Han hade ett sätt att peka med hela handen för att liksom visa att det var han som bestämde. Bra, men det gick rätt så fort att se att det inte fanns substans i hans beslut. Tvärtom kändes det som han ville besluta nåogot liksom bara för att ha sista ordet. Innan han började på bolaget i Tumba jobbade han visst med att sälja datorer. Jag gissar att det är lättare att "bossa" över några fjuniga tjugonåtåringar som inte säger emot.

Anledningen till att han sa upp sägs enligt rykten vara personliga skäl, fast jag tror att det är mycket svårare att styra tanterna på tumbabutiken än vad han trodde.
Nya chefen heter Stefan, det är bara en enda liten grej jag hänger upp mig på, så här långt... Varför ska ALLT han säger och gör locka till skratt?
Vissa människor är ju så att det ska skämtas med allting, och i värsta fall så kan man ju komma med dåliga nyheter, men i så fall med en lite tokig röst.
Chefen verkar använda sin humor som skyddande hinna innan han blivit helt accepterad bland de gamla lejonhonorna i Systembolagsgrottan. Ett ganska effektivt sätt att göra sig populär, inte sant?

Tur att inte jag är chef, jag är för mesig och med ALL säkerhet skulle jag också dra iväg alla skojriff jag kommer på. Ibland kanske det inte är så dumt att vara allvarlig och seriös...

1 kommentar:

Hasse sa...

Huvudet på spiken där, min gode herre!