lördag 3 oktober 2009

Grabbiga grabbar?

Jag var och spelade på Södermalms Trä igår kväll. Man hade Oktoberfest och hade bjudit in kunder och entrepenörer. Perfekt! Grejen är att om man är Södermalms Trä så har man BARA män som kunder. Inget ont i det förutom när man sen ska ställa till med fest.
Det var kanske den grabbigaste grabbkvällen jag varit med om.

Man hade Armbrytartävling, styrketävling i form av en sån där maskin man slår med slägga på och dessutom ett bord på vilket man skulle lyfta tegelstenar. Några av männen som var inbjudna hade inte ens fått av sig blåställen?!

För mig som underhåller som yrke betyder detta en enorm prövning och reality check. Jag måste se över mina bara-män-i-publiken-skämt. Det är mycket enklare att spela för kvinnor eller ännu hellre blandat.

Mitt största problem var att killarna såg verkligen ut att gilla det vi gjorde, men vågade inte visa det för varandra, för tänk om någon ser att dom sjunger med i en poplåt(!!!)
Vi städade verkligen upp i repertoaren för ändamålet. Mycket rock blev det.
Fast en och annan poplåt smög sig in och publiken liksom bara nickade lite försiktigt i takt.
Äh....släpp manligheten och ha lite lattjo på fest, damnit!

Ikväll lirar jag på något party i Västerhaninge. Ska bli blandat och kul!

på http://blog.rabaldermusik.se kan man läsa om spelningen

tjenare...

Inga kommentarer: