måndag 5 oktober 2009

strange feeling....

Bajen spelade mot bepe igår. Och vet ni vad som hände?!
Vi vann!!!
Simon Helg tjongade in bolljäkeln i 45'e minuten. Montan hade några hyggliga chanser och var rätt nära att sätta både 2-0 och 3-0. Men Mål blev det och plötsligt är BAJEN ett lag med inte bara torsk och elände. Det var rätt länge sen jag kände lite vind i de grönvita seglen.

Vi hade ett snack i RABALDER nu senast om vad man ska prioritera när man är ute och spelar. Halva bandet tycker nämligen att ljudet är viktigare än allt annat. Jag fick berättat för mig att ljus-sättning och sånt tar massor av värdefull tid när vi skulle hunnit soundchecka istället. Tydligen stjäl det visuella alldeles för mycket tid av det audiella (slå upp, barn om ni inte vet vad jag nyss sa). Det är tre vuxna män som fixar PA och backline. En fixar med ljuset.
Enligt min egen matematik så blir det fyra som fixar ljud och ingen fixar ljus om vi gör som Hutten och Lurifax säger. Här vill jag bara säga att jag tycker dom har fel. Det sa jag till dom sist också, fast jag tror inte att dom lyssnade.
Den lilla tjuris-ungen i mig tänker nu att man kanske ska ta och skita i att hänga upp ljuset...istället pilla på AMPEG eller något tills allting är klart och OM vi hinner sätta upp backdrop, tross, bakljus, frontljus och styrningarna till det. Kanske får vi lira i mörker i Liljeholmen nästa vecka...kanske...kanske...

Ska repa in lite fler BEATLESlåtar nu...tjenare!

1 kommentar:

Hasse sa...

Hur kommer det sig att jag tycker att diskussionen känns bekant...? :)

När man betänker att man har lirat 30 av sina hittills 44 år i band och under dessa 30 år ALLTID haft samma diskussioner, samtidigt som man förmodligen kommer lira de resterande åren av sitt liv i band och antagligen brottas med samma diskussioner då också, så är det kanske inte så konsigt att det uppstår "roliga historier" á la "hur många trummisar krävs det för att skruva i en glödlampa", etc. Nytänkande är ingenting för rockbranschen... :)

Äh skit i vad gubbarna säger och pula vidare med ditt ljus. Det är bara att ta en titt på Hutten o Lurifax för att inse varför de föredrar mörker hahahahah!